неділя, 15 грудня 2024 р.

Медіа через призму виробничої практики. Історія 2. «Ґвара Медіа»

 


Цього року студенти 4 курсу освітньої програми «Медіакомунікації та зв'язки з громадськістю» мали змогу пройти практику в харківській «Ґвара Медіа».

«Ґвара Медіа» — незалежна медіаорганізація, заснована в 2016 році в Харкові, яка ставить перед собою мету створювати якісний журналістський контент, орієнтований на висвітлення актуальних подій у Харкові та Харківській області.

Три студентки, які були на практиці в редакції «Ґвара Медіа», поділилися своїми враженнями.

Анна Круподеря: «Ґвара постійно працює в шаленому темпі, але я здивувалася, дізнавшись, що в медіаорганізації працює лише 25 людей, що контентом для YouTube-каналу займається одна людина. Команда створює онлайн та офлайн зустрічі, використовує різні формати. І найголовніше —питає своїх глядачів, що їм цікаво, що вони хочуть побачити чи почути».


Незважаючи на шалену зайнятість керівник «Гвара медіа», Сергій Олександрович приділяв багато часу практикантам. «Атмосфера була максимально дружньою, і весь колектив намагався навчити нас чомусь новому» - говорить Анна. Після медіа практики бажання Анни стати журналістом лише зміцнилося: «Я хотіла працювати в цій сфері ще з 7 класу, і це була моя мрія дитинства. Але після практики моє бажання виросло в стократ, незважаючи на те, що ми не стали частиною команди, а лише спостерігали за їх роботою. Мені здається, що «Ґвара»- це те місце, де кожен студент міг би набути цікавого та корисного досвіду».

Дар’я Федяєва зазначає, що хоча практика в «Ґвара Медіа» виправдала її очікування, вона б хотіла більше комунікації з командою: «Було б чудово, якби ми могли виконати спільне завдання і безпосередньо відчути досвід працівників». Водночас вона підкреслює, що колеги були завжди відкритими і доброзичливими, намагаючись створити комфортну атмосферу: «Вони підтримували нас жартами та дбали про наші умови перебування».


Для Дар’ї дуже важливим моментом стало усвідомлення реальної роботи журналістів. «Є поширений міф, що вони просто сидять в офісі з ноутбуками і пишуть тексти. Насправді ж все набагато складніше. За кожним матеріалом стоїть колективна праця багатьох людей, які докладають величезних зусиль, щоб українці отримували якісний контент», — розповідає студентка.

Одним із найважливіших відкриттів для Дар’ї стало постійне прагнення команди до високої якості матеріалу. За її словами: «Ґвара — це беззаперечне дотримання етики журналістики і ретельний контроль якості кожного матеріалу. Я дізналася, що в них є навіть окремий документ, в якому вказано всі нецензурні слова, які мають бути вирізані з відео».

Дар’я зазначає, що найбільше їй сподобалась організація офлайн-зустрічей та згадує, як разом із командою проводила перегляд фільму, присвяченого 1000 дням з початку повномасштабного вторгнення. Вона активно брала участь у плануванні та проведенні заходу, що змусило її задуматися про зміну професійного напрямку в бік івент-менеджера.

Найбільше на студентку справило враження робота журналістки Дар’ї Лобанок. «Вона розповіла, як досліджує історії героїв. Це надзвичайно цікаво — стежити за життям людей, дізнаватися нові факти й бачити, як змінюються їхні долі». Особливо її вразила історія хлопця, який займається бджільництвом.

Найважливіший урок, який Дар’я винесла з практики — це важливість командної роботи. «Ми з колегами працювали над спільними проєктами, проводили брейнштормінги. Я дізналась багато нових речей не лише від Ґвари, а й від своїх одногрупників», — підсумовує вона. Практика ще раз підтвердила її бажання працювати в медіа.


Тетяна Сміла на початку практики прагнула отримати насичений план роботи, який дозволив би здобути більше практичних знань. «Я отримала досвід у багатьох аспектах: працювала над створенням інфоприводів, брала участь у лекціях з провідними фахівцями, але не до кінця відчула, як це бути журналістом у справжній медіаорганізації», — зазначає вона. Тетяна зізнається, що до проходження практики в "Ґвара Медіа" не мала уявлення про їхню діяльність. Однак з приємним здивуванням, вона відзначає неформальну атмосферу спілкування, яка допомогла створити комфортний робочий простір.




Зустріч з Іриною Збрицькою відкрила для неї практичні аспекти фандрайзингу, і ці знання «будуть корисними в майбутньому, якщо я вирішу працювати в медіасфері».

Тетяна також відзначає важливу та цікаву роботу всіх відділів, зокрема діджитал-відділу та фандрайзингу. «У діджитал-відділі я б хотіла долучитися до створення контенту для соціальних мереж. А в фандрайзингу спробувала б себе в пошуку донорів і створенні відеороликів або інфографіків, що показують, як допомога команди впливає на розвиток медіа та суспільства», — каже студентка.

Важливими для Тетяни стали поради фахівців різних відділів. «Ірина Збрицька дала цінну пораду: писати лише про те, що справді захоплює та надихає, а Вероніка Юзепчук пояснила, як важливо будувати зв'язки з аудиторією та підтримувати стійкий інтерес до медіа. Думаю, це цінні поради не тільки для нас, а й для всіх наших колег».

За словами Тетяни, «фахівці розширили мій кругозір і надихнули займатися тим, що приносить задоволення. Особливо мене вразила ідея створення чогось для людей, адже історії про їх долі, допомогу та підтримку надихають робити світ кращим».

Створення мультимедійного контенту була складнішою, ніж очікувала студентка. «Зйомки вимагають знань про техніку, використання різних об'єктивів і камер, які часто бувають досить важкими», — зазначає вона. Тетяна зрозуміла, що контент потребує уваги до деталей, креативності та технічної майстерності.

Щодо журналістської роботи, вона підкреслює важливість практичних інструментів для написання статей і підготовки матеріалів: «В університеті акцент робиться більше на теорії, а тут я побачила, як це працює на практиці». Цей досвід переконав її продовжувати працювати в медіа: «Я хочу спробувати себе в різних напрямках, досліджувати можливості, розвиватися як особистість і знаходити ті аспекти роботи, які найбільше відгукуються в мені».

В кінці практики Сергій Олександрович надав кожному коментар щодо роботи та виокремив деяких студентів. Двоє з них отримали пропозицію про майбутнє стажування в організації в відділах маркетингу та фактчекінгу.

Всі студенти висловлюють щиру подяку «Ґвара Медіа» за можливість пройти практику в такій надихаючій та професійній атмосфері. Вони вдячні колективу за теплий прийом, безцінний досвід та можливість поринути у реальну роботу медіаорганізації. Набуті знання і навички не тільки підвищили їхній професіоналізм, а й зміцнили бажання працювати у медіа сфері.

Альона Безкуба СМК47


Немає коментарів:

Дописати коментар