четвер, 5 грудня 2024 р.

Про те, чого не варто боятися студентам, що вивчають журналістику - від SMM-спеціалістки, випускниці програми «Медіакомунікації та зв'язки з громадськістю» Аліни Ляшенко

В рамках серії інтерв'ю про випускників соціологічного факультету пропонуємо познайомитися з SMM-спеціалісткою Аліною Ляшенко, випускницею програми «Медіакомунікації та зв'язки з громадськістю». Аліна радо поділиться порадами для студентів про те, як швидко увійти в медіасферу та чому важливо не боятися експериментувати і брати ініціативу в свої руки.


Чому ви обрали спеціальність медіакомунікацій та звʼязків з громадськістю?

-Спочатку я хотіла бути лікарем, але в 9 класі зрозуміла, що мої сильні сторони більше підходять для журналістики: я люблю літературу, добре запам'ятовую і легко знаходжу спільну мову з людьми. Мама сказала: «Ти точно знайдеш себе в журналістиці!». І справді, вже в школі я брала інтерв'ю, працювала журналісткою в волонтерських проектах. Коли настав момент вибору навчального закладу, пріоритетом був саме наш університет. Я отримувала багато позитивного фідбеку від знайомих, які вже тут навчалися.

Які курси та навички з програми були найбільш корисними для вашої кар'єри?

-Найкориснішими були практичні навички. Перші курси з журналістики і PR дали мені ґрунтовну базу. Я працювала на харківському телебаченні, писала статті, але зрозуміла, що цей формат мені не підходить. Пізніше я попала в проєкт "Накипіло", де мала можливість на практиці застосовувати навички: писати, редагувати контент, працювати з соціальними мережами. Моя дипломна була присвячена аналізу Instagram-сторінок, і це стало основою для моєї подальшої роботи як SMM-спеціаліста.

Які моменти з університетського життя допомогли розвинути ваші навички?

- Журналісту важливо не боятися публічних виступів та нових знайомств, й «Alma mater» дала мені можливість проявити себе. Хоча я за натурою сором'язлива, університет вчив мене не боятися сцени і брати ініціативу в свої руки. Також важливим етапом була дипломна робота, яка дозволила глибше зануритись у теми, які мені цікаві. Практика з 2 курсу, стажування, співпраця з профспілкою — це дало великий поштовх для розвитку.

Як ви розпочали свою кар'єру після університету?

-Після випуску я планувала поїхати в Київ на курси від «1+1» і спробувати працювати на популярних телеканалах, але повномасштабне вторгнення трішки змінило мої плани. Повернувшись з-за кордону, я почала працювати SMM-спеціалістом разом із знайомою, оскільки вже мала досвід в цій сфері. Тепер я працюю також заступником клінінгової компанії: знімаю відео, займаюсь просуванням бренду в соцмережах, відвідую форуми та конференції.


Які якості важливі для успіху в вашій сфері?


-Комунікабельність, наполегливість і впертість. Без цих якостей неможливо привернути увагу та досягти успіху. Також ви повинні бути готовими до навчання і практики. Уміння проявляти себе, вірити в себе та працювати над своїми навичками — це ключ до успіху.

Теоретична база чи практичний досвід — що важливіше для успіху в нашій сфері?

-Однозначно практичний досвід. Теорія необхідна, але без практики вона не дасть вам реальних результатів. Щоб стати професіоналом, потрібно на практиці перевіряти все, що ви дізналися в університеті. Всі роботодавці хочуть бачити досвід, тому намагайтеся робити все самостійно, вчіться на практиці і не бійтеся експериментувати. Не забувайте про курси та стажування.

Чи був момент, коли знання з університету стали в пригоді на реальній роботі?

-Було багато таких моментів. В університетські часи я часто запитувала себе, навіщо я вивчаю стільки теорії і пишу курсові, але коли почала працювати з контентом в соцмережах, зрозуміла, як сильно ці знання мені допомагають. Теоретичні знання — це основа, яка дає змогу впевнено діяти в реальній роботі.

З якими міфами про професію ви стикались?

Міф 1: Журналісти та телеведучі заробляють неймовірні гроші.

На початку мені розповідали, що телеведучі та журналісти заробляють якісь нереальні гроші. Але, дивлячись на свій досвід, скажу, що це не так.

Міф 2: Створювати контент — це легко і швидко.

Мені здавалося, що в створенні контенту немає нічого важкого. Але знову ж таки, це не так. Іноді потрібно писати про те, що нецікаво, і це далеко не завжди просте завдання.

Міф 3: Потрапити на телебачення можна швидко.

Щоб потрапити на телебачення, потрібно багато працювати, ходити на прослуховування, і не завжди це одразу дає результат. Щоб стати лідером думок, необхідно бути впевненим у собі і вірити, що вам це під силу. В процесі ви стикатиметеся з критикою, а також будете відчувати, що у вас немає права на помилку (хоча насправді воно є). Моя порада: оточуйте себе людьми з цієї сфери, які надихатимуть вас і допомагатимуть розвиватися.

Які книги чи ресурси ви б порекомендували студентам?

-Я б порекомендувала книгу "Маркетингові війни" Джек Траут, яка допомагає зрозуміти стратегії в маркетингу. Також варто прочитати "Психологія впливу" Роберта Чалдіні — це книга про маніпуляції і те, як їх розпізнати, що в нашій сфері є дуже важливим для ефективної комунікації.


Завершуючи наше інтерв'ю, Аліна підсумовує: «У медіасфері найважливіше —не боятися брати ініціативу в свої руки, адже саме там, де страшно, вас чекає успіх».

Альона Безкуба СМК47

Немає коментарів:

Дописати коментар