середу, 22 лютого 2017 р.

Чи знаєте ви, що маркетологи можуть рекламувати свої товари навіть дітям, які перебувають в утробі матері? Чи знаєте ви, як маркетингова кампанія популярного бренду горілки змінила образ споживання алкоголю в цілій країні? Чи відомо вам, як роздрібні мережі розпалюють паніку і страхи перед епідеміями і катастрофами, щоб заробити на цьому? Чи знаєте ви, що залежність від мобільного телефону сильніше, ніж алкогольна та наркотична залежність? А ось Мартін Ліндстром знає - і розповідає у своїй книзі про те, як компанії "перепрошивати" нам мізки, щоб підсадити нас на шопінг і споживання.


У 2012 році у видавництві Альпіна Бізнес Букс вийшла книга Мартіна Ліндстрома "Винос мозку! Як маркетологи маніпулюють нашою свідомістю і змушують нас купувати те, що їм хочеться" (оригінальна назва Brandwashed: Tricks Companies Use to Manipulate Our Minds and Persuade Us to Buy).

Мартін Ліндстром:
Моє завдання - зрозуміти, за допомогою яких нових методів сьогоднішні таємні маніпулятори промивають наш мозок і насичують його брендами, - і дати їм відсіч. Мета цієї книги не в тому, щоб ви перестали купувати - я вже довів, що це практично неможливо. Мета - навчити вас і дати вам можливість приймати більш розумні, більш зважені і обгрунтовані рішення про те, що ви купуєте і чому. В кінці-то кінців - вистачить!

Компанії, маркетологи, рекламодавці стали ще більш підступними, винахідливими і небезпечними. Вони сканують наш мозок і отримують доступ до наших найпотаємніших страхів, мрій, слабостей і бажань. Вони вивчають електронні "відбитки пальців", які ми залишаємо щоразу, коли користуємося дисконтною карткою, розплачуємося кредиткою або переглядаємо товари в Інтернеті, а потім на основі цієї інформації створюють підлаштовані під наш унікальний психологічний профіль пропозиції.

Про те, що нас надихає, лякає і заспокоює, вони знають стільки, скільки ніхто ніколи не знав. Що позбавляє нас від почуття провини або допомагає відчувати себе не так самотньо і відчувати зв'язок з розсіяним по світу людським плем'ям. Що дає нам відчуття впевненості, любові, захищеності, ностальгії, духовної досконалості. А ще краще вони знають про те, як використовувати цю інформацію, щоб приховувати правду, маніпулювати нашою свідомістю і переконувати нас купувати.

Матеріали книги використовуються викладачами в курсах "Соціальні комунікації, реклама та PR", "Брендінг".




Немає коментарів:

Дописати коментар