понеділок, 24 лютого 2025 р.

ЖУРНАЛІСТИКА ПІД ЧАС ВІЙНИ – БІЛЬШЕ, НІЖ ПРОФЕСІЯ. ЦЕ - ВИКЛИК!


Кафедра прикладної соціології та соціальних комунікацій у партнерстві з «Медіагрупою «Накипіло». Радіо» та ГО «Gwara Media», за підтримки Чеської громадської організації «Асоціація з міжнародних питань» (АМО) та фінансової підтримки програми трансформаційної співпраці Міністерства закордонних справ Чехії запрошують студентів спеціальності Журналістика та їх викладачів, а також всіх зацікавлених до Майстерні «Журналістика прифронтових територій»

Можлива участь у двох статусах : «Слухач» (без отримання сертифікату) та «Учасник» (з отриманням сертифікату)


Яка мета Майстерні?

Ми запрошуємо всіх причетних до журналістики ознайомитись з її специфікою на прифронтових територіях.

Студенти-бакалаври спеціальності «Журналістика» можуть отримати не тільки знання, але й сформувати практичні навички, що допоможуть їм в адаптації до сучасних професійних викликів, пов’язаних з війною.

Хто такий слухач майстерні?

Будь-який студент чи викладач спеціальності "Журналістика" або іншої спеціальності, який цікавиться журналістикою прифронтових територій та зареєструвався на майстер-класи.

Хто такий учасник майстерні?

Студент бакалаврату будь-якого курсу та форми навчання, який зареєструється, виявить бажання стати учасником та обере один із напрямків і відповідного тренера для виконання практичного домашнього завдання.

УВАГА! У зв'язку зі специфікою Майстерні, у разі виникнення конкурсу на статус «учасника» пріоритет мають студенти вишів із прифронтових областей (Харківської, Луганської, Донецької, Херсонської, Сумської, Дніпропетровської, Запорізької, Миколаївської та Чернігівської).

Кожен тренер може взяти групу максимум у 35 осіб, чиї роботи він перевірить та надасть відгук. Можлива подальша професійна співпраця з тренером у разі його зацікавленості вашою роботою.


Хто наші партнери?

«Медіагрупа «Накипіло». Радіо» — регіональне харківське медіа, журналісти якого розказують про Харків і Харківську область, приділяючи увагу подіям України, в них виходять аудіорепортажі з деокупованих територій, інтерв’ю з військовими, політиками, волонтерами, громадськими діячами та митцями.

«Gwara Media» — незалежна медіаплатформа з Харкова яка спеціалізується на конвергентній журналістиці. Щоб залучати аудиторію, її фахівці створюють різноманітні форми цифрового контенту: інноваційні боти, короткометражні документальні фільми, інтерактивні тести, фото- та відеоісторії. Їх репортажі та дослідження фіксують реальність, локальні новини задають фокус на розвиток, а матеріали сприяють відновленню справедливості.


Які майстер-класи ми пропонуємо?

Програма зосереджена на ключових аспектах сучасної журналістики: фактчекінгу, відеорепортажах, подкастах та роботі із соціальними мережами.

Теми наших майстер-класів:

Фактчекінг як протидія пропаганді та маніпуляціям

Відеорепортажі з деокупованих територій

Робимо подкасти: як висвітлювати воєнні злочини росіян і судові справи колаборантів

Соціальні мережі та медіа: що спільного і як підсилювати друге першим?

Хто наші тренери?



Юліана Топольник – журналістка та фактчекерка. На початку повномасштабного вторгенння долучилась до команди Gwara Media, щоб бути волонтеркою в команді чат-боту "Перевірка", а згодом очолила редакцію фактчекерів, яка почала працювати над створенням матеріалів для сайту. Завдяки цій роботі, у травні 2023 року Gwara Media офіційно стала частиною міжнародної мережі фактчекерів IFCN (International Fact-Checking Network).

Наразі Юліана працює головною редакторкою діджитал-відділу філії Суспільного Запоріжжя та паралельно залучена в проекти Gwara Media. Переважно займається розслідуваннями регіонального рівня та написанням аналітичних матеріалів, націлених на боротьбу з російською дезінформацією.

Ольга Яковлева – фактчекерка Gwara Media. З 2020 року працювала у новинній журналістиці, висвітлюючи події в регіоні, зокрема, під час російського вторгнення в Україну, очолювала роботу діджитал-редакції Суспільне Новини (Запорізької філії). Наразі спеціалізується на фактчекінгу, пише матеріали для сайту та працює в команді фактчекерів чат-боту "Перевірка". Віднедавна долучилась до освітньої ініціативи "Вартові правди" від ГО "Детектор Медіа" та є регіональною тренеркою з медіаграмотності.

Гнат Голик – продюсер харківського онлайн видання Gwara Media, керівник мультимедійного відділу. Його команда знімає документальні репортажі з Харківської області про життя громад та ситуацію на фронті; приділяє багато уваги локальним історіям та документує свідчення цивільних людей про перебіг подій та про життя під час окупації для збору данних про воєнні злочини РФ; веде YouTube-канал Gwara Media, на якому розміщено понад 100 репортажів різного жанру; співпрацює з такими міжнародними медіа, як AlJazeera, DW та телеканалом ITVX.

Тетяна Федоркова – головна редакторка сайту MediaPort, журналістка Суспільного Харків, ведуча програми «Тема дня», редакторка диджитал-відділу, авторка подкастів, серед яких «Ан-26. Історія останнього польоту» (Суспільне Харків), «Воєнний Харків: як вистояли П’ятихатки» (за підтримки DW, проєкт MediaFit), «Герої Харкова», «Особова справа» (Радіо «Накипіло»).

Тетяна Хоронжук – медійниця, філологиня, редакторка соцмереж «Медіагрупи «Накипіло». Радіо», яка перепаковує новини та візуал під різні види соцмереж, знає алгоритми Instagram та способи залучення аудиторії, принципи роботи з Telegram та Facebook.

Хто може отримати сертифікат про навчання в рамках Майстерні?

Студент бакалаврату, який:

1. Отримав статус «учасник».

2. Відвідав три з чотирьох майстер-класів.

3. Виконав практичне завдання від одного з тренерів.

4. Отримав позитивний відгук від свого тренера.


Коли почнеться та скільки триватиме навчання?

Навчання триватиме 4 тижні.

Тренінги відбуватимуться щочетверга, починаючи з 20 березня.

Кожен тренінг триватиме 2 години з 16-00 до 18-00.

Навчання відбуватиметься за допомогою платформи Zoom.

Учасникам надається 2 тижні на виконання домашнього завдання з обраного напрямку (одного з чотирьох), яке тренери перевірять та нададуть на нього відгук протягом трьох тижнів після дедлайну здачі робіт.

В травні всі учасники, які виконали всі умови, отримають сертифікати про навчання.

Як зареєсруватись, щоб стати учасником або слухачем Майстерні?

Реєстрація для участі за посиланням: https://salo.li/e6abde6

Дедлайн подачі заявок: 23:00, 15 березня 2025 року


До кого звернутись у разі виникнення питань?

З усіма запитаннями можна звернутися до гаранта освітньої програми «Медіарілейшнз та зв’язки з громадськістю» Вікторії Болотової:

Email: vbolotova@karazin.ua

Telegram @V_ct_ria


НАШІ ТРЕНЕРИ НЕ ПРОСТО РОЗКАЖУТЬ, ЯК ПРАЦЮВАТИ – ВОНИ НАВЧАТЬ ЦЕ РОБИТИ!

З повагою,

організатори Майстерні, майбутні журналісти, медійники та піарники, студенти груп СМК12 та СМК25 Валерія Рябініна, Єлизавета Овраменко, Єлізавета Кайдалова, Дарья Коваль, Вікторія Коробка, Аліна Покусіна.

Немає коментарів:

Дописати коментар